ALCOI- FONT DE SERELLES-COLL DE LA SABATA-BARRANC DEL CINT (6/11/2022)

Hola Amics,

El diumenge passat, 6 de novembre, el centre va organitzar una ruta en la pròxima població d’Alcoi, visitant la Font de Serelles, el Camí dels Talecons i tornant pel bonic i espectacular Barranc del Cint.

La veritat el que l’excursió va tindre una gran acceptació per part dels nostres socis, tenint en compte que substituïa a una altra que es va proposar per a aquest cap de setmana en la serralada subbética i que no es va poder dur a terme. Diem això de l’acceptació ja que 41 persones ens vam donar cita en l’aparcament de Giravella i ens desplacem a Alcoi, a l’eixida del barranc on iniciem la marxa a peu. El primer que visitem és la Font del Xorrador, bonica font que es troba molt pròxima a Alcoi, després pugem pel camí de Serelles fins a la font del mateix nom, repleta de vegetació i amb una bassa molt pintoresca, després seguim pel Camí dels Talecons i passem primer pel Talecón de Baix i després pel Talecón de Dalt, on esmorzem, gaudim de molt bones vistes sempre vigilats per la Mola de Serelles, que s’alça poderosa, damunt de nosaltres, a la nostra esquerra.

Després de reconfortant esmorzar reprenem la marxa i envoltant per davall La Mola baixem i ens introduïm en el Barranc del Cint, allí tots en fila d’un, gaudim d’aquest paratge espectacular, ara sota la mirada atenta dels voltors de per allí volen, perquè la Buitrera no està molt lluny. El Barranc, el que s’ha dit, espectacular, encaixonat entre impressionants farallons de roca i alguna agulla que ens recorda als Frares de la Serrella. A través de les senders de pedra que faciliten l’accés i de creuar alguna zona amb aigua, que hem de superar, gaudim del paisatge, fem fotos i a poc a poc ens anem acostant al final de la ruta de hui.

Ja en l’eixida del Barranc, on s’albira una monumental ximenera industrial d’alguna fàbrica que per allí va estar, recollim els nostres cotxes i tornem a Ibi.

Només ens queda agrair la vostra assistència i emplaçar-vos a futures activitats, per a continuar gaudint d’aquesta naturalesa, que no per ser més pròxima deixa de ser espectacular i meravellosa.