Barranc de l’Encantada – 07 d’abril de 2019

Tenim per davant una bona ruta, és el diumenge 7 d’abril i l’organitza Adelina, ella ens espera a Planes, a la gasolinera.

Partim d’Ibi uns quants que hem quedat a les huit i mitja a Giravella.

Encapçalats per Rafa Corral ens reunirem amb els que ens esperen a Planes, el matí pinta fresquet.

Després d’un bon desdejuni reparador a base de coquetes fregides en el bar de Lluís, iniciem l’excursió.

Pugem cap a l’ermita del Santo Cristo a través d’un calvari zigzagueant i contemplant Planes que es queda a baix, abans hem d’esperar que passe una prova ciclista que per allí discorre aqueix matí.

Baixem de l’ermita i després d’unes pujades i baixades, entre bancals i alguns cirerers en flor que encara sobreviuen, enfilem el Barranc de l’Encantada, visitem l’espectacular paratge de la Cascada, on esmorzem i fem algunes fotos.

Pugem de nou al camí i seguim per una senda que s’estreny i ens porta fins a un vell molí en ruïnes, al costat del llit del riu. Tornem sobre els nostres passos i reprenem la senda que ascendeix fins a un xicotet serral però abans ens asomen a un mirador que ens ofereix vistes espectaculars del canó del riu i de la vall de Beniarrés amb el Benicadell al fond.

Ya a dalt i acolumbrant ja Planes agafem de baixada un camí asfaltat que ens porta al final de la nostra ruta.

Com encara és pront i abans de dinar, Adelina proposa vagarejar una mica per aquesta bonica localitat de Planes.

Passegem doncs pels seus carrers i places, veiem les muralles del seu castell medieval, etcètera rematant finalment amb un bon dinar en un restaurant conegut del poble.

Salut i muntanya per a tots…. !!!!!