Bellús-Estret de les Aigües-Xàtiva-Bellús. 20-01-19.

Bonica l’excursió, que el passat dia 20 de gener, va organitzar el nostre company Sarri, per les terres que limiten La Vall d’Albaida, en la seua part nord, amb Xàtiva, a La Costera.

Concretament partim aproximadament a les huit del matí des de la voltants de la localitat de Bellús, en l’inici del Estrets dels Aigues, per a posteriorment recórrer-lo íntegrament, recorregut que conté interessants valors culturals com a antics assuts, aqüeductes( espectacular el dels Arcadetes d’Alboi), coves i jaciments que anem coneixent a mesura que ens endinsem en ell.

Així arribem a la localitat de Xàtiva, recorrem els seus carrers i esmorzem en La Plaça, al costat de la Seu. Comença a ploure, ens fem unes fotos i emprenem el camí de retorn al punt de partida.

En principi a través d’una xicoteta pujada des d’on gaudim de bones vistes de Xàtiva i de la comarca de La Costera.

Després de superar el collat, veiem de nou la comarca de la Vall i ens tornem a introduir pel Estrets dels Aigues, tornant ja.

Visitem la Cova Negra, declarat Paratge Natural Municipal en 2006 i Bé d’Interés Cultural, bàsic per a comprendre la prehistòria europea i la vida de l’home de Neandertal i acabem la nostra excursió en l’aparcament on deixem els cotxes i iniciem la mateixa. Eren al voltant de les dues de la vesprada.

Gràcies Sarri, quedem per a la pròxima en el Alt de la Creu, en Aielo.