ELS LLENÇOLS – LA BUITRERA – 15 de gener de 2023

Amb temperatura una mica fresca, 31 membres del C.E.A.M. ens vam donar cita a les 7:30h en l’Aparcament de Giravella, per a realitzar l’activitat i desplaçar-nos a la veïna localitat d’Alcoi.

ITINERARI:

L’itinerari donava començament al Parc del Romeral, a les 8:00h. A poc a poc vam anar desgranant els diferents llocs per on anàvem a passar; El Preventori, La Font de la Horteta del Pobre i l’Ermita de Sant Cristòfol.Fins ací la pujada era constant, tant que el fred ni es notava. Posteriorment, vam recórrer la part alta del Barranc del Cinc, en el seu marge esquerre, direcció nord, amb les seues espectaculars vistes i el vol d’alguns voltors que ens acompanyaven.

Eren les 10 del matí quan decidim esmorzar, 30 minuts més tard repreníem la marxa, alguns arbres caiguts des de la tempesta Filomena i les restes de les pedreres de pedra calcària, que van servir per a construir els magnífics edificis que té Alcoi, ens porten fins a la Buitrera.

A partir d’ací el camí va descendint fins a arribar de nou a la zona del Preventori. Convé destacar en aquest punt les restes del camí que usaven els carreters per a arribar a les pedreres, amb fortes clivelles en la pedra calcària.

En el Preventoriagafem el GR7 direcció al Castellar, lloc abrupte però interessant per les restes arqueològiques que allí es troben, amb més de 5.000 anys d’història. La baixada des d’aquest punt és vertiginosa, tant com la primera pujada, arribant sobre les 13.00 al Barri de Batoi, per a des d’allí tornar al Parc del Romeral,punt final de l’activitat.