IBI-PENYA MIGJORN-TIBI (02 de Gener 2023)

Primers dies de l’any entrant 2023 i després de la ressaca del cap d’any, iniciem una activitat emblemàtica, nascuda a l’ombra de la clàssica Volta a la Foia, la travessia Ibi-Peña Migjorn-Tibi, amb dinar de germanor en el bar La Torreta de la nostra veïna localitat.

Quedem a les 7 i mitja del matí en la Plaça de la Tartana, d’on partim una trentena llarga de senderistes disposats a realitzar aquesta aventura, pugem pel camí de Villalobos, Antenes, Cantallops, Zona de Vivens, camí de la pista que ens portarà a la Migjorn, i a l’altura de la Costera de Castalla, esmorzem i reprenem la marxa. Després d’uns kilometros, per pista en bon estat, arribem als voltants del cim, on el camí es va fent més pedregós, envoltem una lloma, que la seua superació es fa costosa i solapadament perillosa, pel la segua pendent i les pedres de la senda, i ja accedim, després de diverses pujades i baixades al Cim de la Migjorn, alguns no escometen la seua pujada i es queden en la base i ens esperen.

En el cim ens fem fotos, gaudim de les vistes espectaculars que se’ns ofereixen i iniciem la baixada, recollim als que a baix ens esperen ( ens compten, que han visitat la cova de la Tia Mandola i que els ha encantat), i junts ja tots, deixant als costats els sinuosos barrancs dels Caolles, on van quedant algunes edificacions de pedra seca, anem posant a prova els nostres genolls, en l’exigent baixada des del cim fins a Tibi, on ens espera el reconstituent dinar.

I per fi arribem a Tibi i ens dirigim al Bar de La Torreta, on ens atén Yolanda, com sempre, amb l’amabilitat que la caracteritza, i reposem forces i xarrem sobre les incidències del dia que hem gaudit tots junts en companyia.

Tornem a casa, contents, amb la satisfacció d’haver passat una  bona jornada de senderisme i muntanya.

Fins a la pròxima!!!!, amics…. Que l’any que ara iniciem estiga replet de salut i de moltes coses bones per a tots.

Ens veiem a les muntanyes!!!