IBI-PLA DELS GALERS-IBI (23 de gener de 2022)

Hui toca dur a terme la segona activitat de l’any i el fem visitant el Parc Natural de la Font Roja, enclavament natural del qual la nostra localitat d’Ibi forma part. Érem al voltant de 30 persones les que ens citem  en l’aparcament de la fàbrica CLR, disposats a gaudir d’un agradable matí.
Ens endinsem en el Barranc dels Molins i pujant per el sender de Santa María, poc transitat últimament, per raons en les quals no entrarem, arribem al Pou del Barber, descansem, ens hidratem i continuem camí descendint per la pista que, discorrent ara, per la part de la ombría del parc, ens portarà a la ruta roja del Barranc de l’Infern.
El dia, es mostra gris, amb fred, boira en alguns punts, però ideal per a fer senderisme en aquesta època de l’any.
Ascendim per aquesta bonica senda entre carrasques i altres espècies arbòries de bosc mediterrani, endèmiques de la zona, albirant, a baix, a la nostra dreta la vall de Polop, en aquesta ocasió cobert per la boira.
Així arribem al Pla dels Galers, on esmorzem, molt de fred, però reposem forces…
Passem després pel Más del Serrallo i comencem a descendir camí de casa.

Arribem a Foyaderetes i decidim tornar per un camí no habitual per aquests lars , baixem a Foyaderes i per una senda que discorre per la dreta del Barranc dels Rabosses, accedim a la part alta del Descansador, el descendim i ja estem de tornada a Ibi.

Ho hem passat bé i hem
recarregat piles de cara a afrontar la setmana entrant.
Agraïm a tots la vostra assistència i quedem emplaçats per a la pròxima.

Fotos en la nostra galeria, ací baix…. O en el nostre àlbum en Flickr.com

Salut i muntanya!! per a tots.