IBI*ERMITA DE SANT ANTONI(ALCOI)*IBI -03 d’abril de 2.022-

«Aquest diumenge, dins de les activitats del nostre calendari, hem realitzat una ruta semicircular i que ja feia temps que no repetíem. Amb temperatura freda però menys de l’esperada, vam donar compte dels quasi 26 km. de recorregut i llevant puntualment algun cas de sobrecàrrega muscular, el desenvolupament de la marxa, ens va gratificar amb magnífiques vistes dels nostres paratges i una convivència que no té preu.»

Amb aquestes paraules descrivia el nostre soci i entranyable amic «Vicent Capona» la ruta del diumenge 3 d’abril, que organitzava un altre incombustible amic «Alfons», i que partint des d’Ibi va ascendir per la senda dels Geladors fins al Más del Canyo i d’allí a través de les pistes que deixen a la dreta els característics ruscos d’abelles i a l’esquerra el Alt del Ginebral, ens va acostant a terres alcoianes, i allí en un descampat apropiat per a això esmorzem, ens fem foto de grup, perquè diversos companys s’acomiaden de nosaltres en aquest punt, ja que tornen a Ibi des d’allí, per diverses raons cadascun.

Els 22 restants seguim ruta i escometem la crestellera de Sant Antoni, la part més tècnica del nostre recorregut de hui, albirant, a l’esquerra i a baix la vall de Polop i la ciutat d’Alcoi.

Molt bones les vistes que es presenten davant els nostres ulls. Arribem a un serral i baixem fins a una bifurcació que a la dreta porta a l’Àrea Recreativa de Sant Antoni, però nosaltres seguim recte per una suau pujada al principi i després una baixadeta que ens porta a l’Ermita de Sant Antoni.

Allí acomiadem a tres senderistes més i els 19 que quedem comencem el retorn a casa. Després de passar per l’Àrea Recreativa, agafem a la dreta una bonica senda, amb vista a baix, a l’esquerra, de la Canal, per on discorre l’Autovia A7, i que ens porta, a través del Paratge dels Clapisses, pujant suaument, amb algun respir… fins a la pista dels ruscos que ja passem venint i en el mateix lloc que al matí esmorzem, dinem ara.

El dia està assolellat però amb un vent fred que talla la respiració. Després desfem el camí caminat al matí i pel mateix tornem a Ibi donant per finalitzada l’excursió.

Espectacular el dia i la ruta, l’hem passat fenomenal, estem tots molt contents. Han passat 8 hores i mitja des que eixim al matí.

A baix en la galeria i punxant en aquest enllaç: “Fotos de la Ruta de Sant Antoni” teniu el reportatge de les fotos que han fet els participants, per si voleu baixar-vos alguna.