L’AIXORTÀ – DES DE GUADALEST (La Marina Baixa) – (5-02-2023)

Ens dirigim en cotxes a les 7 del matí 25 senderistes, ja des de l’aparcament de l’Embassament de Guadalest, són les 8:35h. Passem la presa i un camí a la dreta amb pujada i fent zig-zag ens va pujant sense deixar de veure el Pantà, en tota la seua esplendor, aquest sender és un camí recuperat, està ben definit. Ja al capdamunt hi ha un xicotet pla, el bon dia fa que els més calorosos, es queden en mànega curta, fem un descens cap a la Font Major, que semblava que no arribava, perquè és l’hora d’esmorzar, són les 10:40h.

La vista no pot ser més espectacular, envoltats de les serres amb neu. Després de l’esmorzar, continuem remuntant per uns bancals, prompte arribem a les roques, una mica dificultoses, però molt boniques, alguns pugen a la Finestra, uns altres no ho fan, però ens trobem per a fer la pujada a L’Aixortà, de 1219 mts. des d’on gaudim de les seues vistes, són les 12:30h.

Després de fer unes fotos, la baixada té pedres soltes i hem de baixar amb cura, ja camí del Morro Blau de 1216 mts.

Vam poder trepitjar NEU. Quina meravella !!

Emprenem la baixada cap a la Senda del Rastell, també recuperada i definida, ens sembla que no acaba, Buff…, per fi són les 14:30h. Dinarem, només ens queden 4 o 5 Km.

Això quasi està, encara sort que hem reposat forces, hem de remuntar una mica, però el gros està per arribar, Quina dificultosa baixada!!!, com ens van dir. Era vertiginosa, de roques, Buff…, per fi ja en sòl ferm. camí de la Presa, són les 17:40h.

Donem les gràcies a Noel i Juanma per haver-nos fet gaudir d’aquesta meravella de la naturalesa.