MOLA DE CORTES DE PALLÁS-LA CORTADA SENDA CAVANILLES SL-CV 13 (12 de juny 2022)

Hola Amics,
De nou per ací, ara per a fer-vos una xicoteta crònica de l’espectacular jornada d’ahir diumenge, 12 de juny, en la qual visitem la localitat de Cortes de Pallás, amb l’objectiu de recórrer el sender SL-CV 13 que partint de l’esmentada localitat, recorre bonics paratges ascendint a la Mola de Cortes per a després tancar el cercle de la ruta i baixar oferint-nos espectaculars vistes fins a l’aparcament on havíem deixat els cotxes.

Matinem i partim 9 cotxes des d’Ibi, un des de Castalla i un altre des d’Alacant, per a transportar fins a Cortes un total de 44 senderistes, disposats a divertir-se i gaudir del dia.

Arribats allí iniciem la marxa per el sender indicat, i després d’una xicoteta pujada…. primera sorpresa: La cascada de la font del Corbinet, espectacular!!!, és la cascada més gran del nostre recorregut, en la qual ens fem fotos de grup i seguim amb la ruta.

Ascendim a través d’una encaixonada clivella que segurament l’aigua va tallar en la roca i ens desviem una mica, travessem un pont de fusta i arribem al paratge dels Tres Cascades, espectacular també. La veritat és que estem impressionats per la quantitat d’aigua que veiem i lo bonica que és la ruta.

Tornem i continuem ascendint fins a arribar a la Cueva del Tejedor.. no sense abans travessar un pont de fusta damunt d’una altra bonica cascada, al fons observem les fonts i cascades del Manantial de San Vicente.
Pugem per la dreta de la cova i en els limítrofs d’una pista asfaltada esmorzem i reposem forces.

Continuem després tornant al rierol i el creuem trepitjant per un sender de pedres col·locades a dret per a això, ….per damunt de les cascades i ascendint cap a les parets de la Mola per a escometre la Pujada del Tol, la calor referma i alguns dels senderistes l’acusem i hem de baixar el ritme i parar, de tant en tant, a reposar líquids.

Anem ascendint per aquesta pujada, en les quals trobem unes cadenes, per a agafar-nos a elles i ajudar-nos en el nostre esforç. Enfronte podem observar La Ventana del Águila, espectacular forat que formen les roques de la Mola.
Ja a dalt el sol ens castiga de nou. Ens trobem en l’altiplà on està el depòsit d’aigua, que diuen és el de major capacitat d’Europa, i que serveix per a precipitar aigua sobre les turbines de la central i així obtindre un subministrament puntual d’energia, quan es necessita.

Parem a beure aigua i descansar i esperem per a reagrupar a la gent, per a després escometre la baixada final fins a Cortes, tota ella amb vistes espectaculars del poble, el riu, l’embassament, el pont que el creua, l’embarcador, etc. la veritat és que flipen i fem fotos. nos asomen als balcons que ens brinden unes fantàstiques vistes.
Ens parem especialment en el Pino de la Cortada, que desafia a la gravetat amb les seues branques abocades al buit, no ens veiem farts de fotografiar l’entorn, amb nosaltres dins d’ell, per a recordar que hem sigut allí.

I a poc a poc anem descendint per una zigzagueante i empedrada senda fins a arribar al poble i donar per finalitzada l’excursió.
Felicitar a Fidel “Pinky” per l’èxit que ha tingut l’excursió , MOLT BONICA!! i agrair a tots l’haver-nos acompanyat hui.
Ara a dinar i tornar a casa a descansar, ens ho mereixem.
Punxeu Ací us deixem algunes fotos i vídeos.