Onil-Somo-Alt Creus-Mata-Collao-P.Rotges-Onil- 15-04-18

Feia temps que no incloíem en el nostre calendari una activitat que transcorregués per la veïna serra d’Onil, però aquesta circumstància s’ha solucionat amb la ruta que hem desenvolupat aquest matí.

En primer lloc, esmentar el magnífic matí, tot i que  la fresqueta que hem tingut en les primeres hores, ha estat excel·lent. El començament de l’activitat la vam començar al poliesportiu, buscant ràpidament en ascens el Pouet de la Neu, i en uns breus metres, ens desviem a l’esquerra per passar pel costat de la creu que hi ha al dipòsit de l’aigua. Seguim ascendint fins arribar a la primera plana dels Castellets per creuar el camí i prenem una breu camí que es converteix en una pista amb acusat desnivell que ens condueix al Mas del Somo, on observem que el temps i l’abandó l’ha reduït a la ruïna amb tot just unes parets parcials. Sense deixar de pujar, progressem buscant el següent punt d’interès per una senda una mica desconeguda que ens situa al Racó del Sastre. El terreny plà es resisteix a aparèixer en el nostre camí, així que vam continuar en terreny positiu fins situar-nos en la carena de la serra que ens permet observar el Reconco, la vall del Vinalopó, Banyeres de Mariola … A poc a poc, ens acostem fins a l’Alt de les Creus on donarem compte del merescut esmortzar.

Reiniciem la marxa tenint en descens un camí bastant erosionat que ens obliga a prendre precaucions per evitar les caigudes. En breu, ens trobem al costat de la masia de la Mateta, també en ruïnes. Des d’aquest punt, seguim per una pista en bon estat que ens acosta fins a la masia de la Mata, per seguidament dirigir-nos cap al Maset de Cantó abans de descendir a la recerca de la masia del Collao. en aquest punt, ens alegra veure que la seva font emana la seva refrescant aigua que pocs es resisteixen a ignorar-la. El paratge de Les Penyes Roges, el vam arribar en breu amb la companyia de l’aigua discorrent al nostre costat. Per l’antiga sèquia anem descendint a la part final del recorregut, arribant fins a La Pedrera i finalment aconseguint el punt de partida.

Volem agrair l’assistència i l’exemplar comportament dels participants, així tot és més senzill. Un plaer amics  !!…