Caminata pel Barranc dels Tarongers de Bocairent (27/05/2018)

L’activitat va donar començament a les 7,30 hores del matí, concentrant-se els assistents l’aparcament de Giravella i organitzant-se el repartiment en els vehicles particulars.

Arribem a Bocairent passades les 8 hores del matí, aparcant en l’Av. d’Espanya i acudint fins a la Plaça de l’Ajuntament, des d’on vam donar començament a la ruta.

Pel Camí del Santíssim Crist baixem fins a un pont de pedra d’origen medieval, el Pont del Sant Crist, i comencem el “via crucis” fins a l’Ermita del Sant Crist, trobant la porta oberta pel que la vam poder visitar.

Seguint per una sendera molt marcada, passem en primer lloc per una creu que recorda a les víctimes d’un acte bèl·lic l’any 1873, i en segon lloc per una xicoteta cova que va ser ocupada per la Beata Pietat de la Creu, jove de Bocairent que va ser beatificada en 2004.

Després de recórrer una sendera i pista en altura, amb vista a Ontinyent, baixem fins al Pla de Quincaller, on fem un alt per a esmorzar.

Després del refrigeri, seguim per una senda que naix a la dreta i, deixant a l’esquerra l’Alt del Cabeço Gros, ens condueix fins a un dipòsit d’aigua proper a la Font del Barranc dels Tarongers, de la qual amb prou faenes ix un fil d’aigua.

Ascendim novament pel Barranc, al costat del curs d’un riu que amb prou faenes té cabal, trobant diversos molins que utilitzaven la força motriu de l’aigua per a moure les seues maquinàries.

Després de coronar novament la part alta de la serra (totalment pelada i arrasada per diferents incendis), s’inicia la baixada a Bocairent, passant per l’Ermita de Sant Antonio i entrant pel Pont de Darrere de la Vila, magnífic pont de pedra la silueta de la qual és inconfusible.

Des de la zona baixa del poble, ascendim per les seues estretes carrerets fins a arribar a l’Església i baixem de nou a la Plaça de l’Ajuntament,  molt animada per ser dia de Comunions, on ens prenem una merescuda cervesa abans d’acomiadar-nos i tornar als cotxes.