RUTA FORCALL-MORELLA (5 i 6 de març)

Comencem l’excursió són les 7.45 del matí, del diumenge 6 de març. Des de la porta de l’hostal on hem pernoctat i sopat de meravella la tard nit anterior ens dirigim cap a la part més baixa de la localitat de Forcall. Caminem cap al Rio Caldes el qual creuem per unes pedres, observem que no porta molt cabal. Caminem travessant la carretera cap a l’Ermita de la Consolacioneta, dita així afectuosament pels vilatans. Prompte comencem a llevar-nos roba perquè la pujada és bastant exigent. Abordem una pujada bastant tècnica en la qual ens ajudem per unes cadenes, posades allí recentment ja que estan bastant noves, vorejant així el “Morrón de la Muela”. Caminem per una senda molt còmoda el que suposa un alleujament respecte a la primera pujada. Seguim per una pista ampla la qual ens mostra algun abeurador de bovins, hem d’obrir alguna porta pastoral i, com no, tancar-la després de travessar-la. Deixem la pista i ens dirigim a l’esquerra per una senda que ens porta a un vessant de pedres, en la qual fem una parada i aprofitem el seu enclavament privilegiat, acollidor i resguardat per a esmorzar, la qual cosa tots estàvem desitjant. Des d’aquest punt albirem diverses finques de boví i també l’imponent Castell de Morella, que encara es veu lluny, seguim el nostre camí en el qual trobem abrics per al bestiar en dies de pluja o fred, i prompte veiem una paleta indicadora per a pujar al cim de la Garumba (1.144 mts.), no fem cim, en una altra ocasió tal vegada. Anem baixant fins a la vall ja per molt bon camí. Travessem la carretera CV125, que va de Cinctorres a Morella i ens dirigim cap a un altiplà llarg i monòton, una paleta vertical indica el GR7. A la nostra esquerra, baixem per una senda fins a arribar al Molí Nou, on travessem un pont de fusta, sobre el riu Bergantes, aquest tampoc porta quasi aigua, camí de Morella, que ja es troba pròxima. Encara ens espera una empinada pujada, “La Costera de Sant Vicent”, “espectacular”. Els últims 70 mts, són empedrats amb pedres de segles arrere, i la nostra arribada a Morella, en gran, travessant el Portal de Sant Mateu, i entrant doncs en la monumental i històrica ciutat. Són les 14 hores.   Objectiu finalitzat !!!   Agraïm a tots els senderistes participants en aquesta activitat, la seua bona disposició i cooperació perquè tot isquera bé i com no als que ens van acompanyar fent turisme, esperem que ho passaren molt bé, visitant tant les localitats de Forcall i Morella, així com el Santuari de la Mare de Deu de la Balma, en la localitat de Zorita, edifici religiós enclavat en la roca, de singular bellesa. A baix en la galeria de fotos i en aquest enllaç de flickr.com  , teniu el reportatge fotogràfic per si us voleu descarregar algunes fotos. Fins a la pròxima, salut i muntanya per a tots.