Ruta SERRA GELADA Benidorm-Playa de l’Albir (12-12-2021)

Tal com teníem previst, diumenge passat 12 de desembre, vam realitzar aquesta preciosa ruta, que discorre pegada a la mar, al qual traiem el cap des de la part més alta dels seus impressionants penya-segats.

Eren les 6.30 del matí i partim en el bus d’Ibi a Benidorm, arribem amb les albors del dia al Racó de Loix i pugem sinuoses corbes fins a arribar a la Creu de Benidorm, un mirador espectacular des d’on es veu  tota la badia i la ciutat dels gratacels. Ens recreem en les vistes i comencem la ruta per tota la serra.

Cal dir que la senda està molt ben marcada, anem deixant arrere la ciutat de Benidorm i els seus famosos gratacels  i ens endinsem en un lloc molt més natural, albirem la xicoteta  Illa Mitjana.

La ruta es converteix en una consecució de forts pendents de pujada i baixada, per la qual cosa no considerem que siga una ruta per a principiants, la seua exigència com ja apuntem en anunciar l’activitat és moderada/alta.

Segons anem seguint la ruta podem veure vistes al cim de la serra, el Alt del Governador (438m.), al fons el Penyal de Ifach i a l’esquerra el Puig Campana. Més endavant també es podrà veure la Serra de Bernia.

L’últim tram de pujada ho fem per una pista asfaltada que porta fins al cim, on estan les antenes, encara que la nostra ruta es desvia a l’esquerra per un sender de baixada fins a l’àrea recreativa del Faro del Albir, on ens espera el nostre Bus per a recollir-nos i donar per finalitzada la marxa a vaig piular, la veritat és que ens ha fet un dia estupend i hem gaudit molt. Bon grupete !!!!!

Però la cosa no va acabar ací, després l’autobús ens va traslladar fins a la Cala de Finestrat, i en un restaurant de l’esmentada localitat, gaudim tots, d’un suculent dinar, on vam reposar forces i ens contem les anècdotes del dia, entre riures i bona convivència. No hi ha millor manera d’acabar la jornada.

Fotos en la nostra galeria, ací baix…. O en el nostre àlbum en Flickr.com

Fins a la pròxima, amics, Salut i Muntanya !!!!!!