PUJADA A LA MUNTANYA DE SAN MIQUEL O PIC BARTOLO A BENICÀSSIM (Castelló) 21/11/2021.

Espectacular la ruta que hem realitzat hui, visita al Desert de les Palmes a Castelló, concretament al Cim del Bartolo, a la qual hem ascendit en un dia en què les previsions meteorològiques no eren bones però que al final va eixir un dia esplèndid el que va facilitar que gaudírem d’aquesta bonica ruta.
Eren les 5.40 hores del matí, quan 40 socis del Centre, partíem des d’Ibi en bus, camí de Benicàssim, disposats a passar un bon dia.
Arribats a l’Estació del FF.CC. de Benicàssim, baixem tots del bus, prenem un lleuger desdejuni per a reconstituírnos i iniciem la pujada. Després de l’esmorzar en una zona àmplia de la muntanya, en la qual hi havia una font, reiniciem la pujada i passem pel vell monestir, que es troba en ruïnes.
A continuació, passem per algunes ermites xicotetes i accedim al monestir nou, que visitem i ens fem fotos, abans d’iniciar ja la forta pujada a la monumental Cruz del Bartolo, erigida al costat del cim pròpiament dit, amb la seua ermita dedicada a San Miguel, i repleta d’antenes de comunicacions.
Les vistes des d’allí, de tot el paratge i de la zona costanera, són excel·lents.

Iniciem la baixada per una pista i arribats a l’hora de dinar, així ho fem, i ens disposem a realitzar l’última part de la nostra ruta, entre muntanyes de terra roja, margallons i bosc mediterrani en la qual ens crida l’atenció la quantitat i qualitat de múltiples madroñeros, amb els seus fruits rojos convidant-nos a provar-los; moltes parades al llarg del recorregut de tornada al bus així ho corroboren.

I donem per finalitzada l’excursió abans de les cinc de la vesprada. Cansats però contents, ens pugem al bus i tornem a Ibi.
Agraïm a tots els participants el seu bon comportament i assistència a aquesta activitat.
I esperem veure’ns prompte en una altra.
Salut i muntanya per a tots!!!!

Fotos en la nostra galeria, ací baix…. O en el nostre àlbum a Flickr.com