RUTA PER LA TINENÇA DE BENIFASSÀ ( 29 i 30 d’octubre 2022)

Hola Amics !
Aquest cap de setmana un grup de 28 senderistes, partim des de l’Embassament d’Ulldecona, situat
en el cor del Parc Natural de La Tinença de Benifassà.

El desplaçament a la zona de partida, el realitzem en bus, eixida d’Ibi a les 6:00h i comencem la
ruta des de la presa de l’embassament a les 11:00h.
La ruta és circular i transcorre a través del GR7 i PRCV52, els primers quilòmetres del qual són a través d’una
àmplia pista. A poc a poc ens anem endinsant en un preciós barranc replet de
vegetació i enormes parets rocoses que no deixa a ningú indiferent.

La ruta té un total de 38
km que realitzem en dues etapes, fent nit en el refugi Font Ferrara. Amb un desnivell
acumulat de 1400m. On aconseguim la màxima cota al Tossal dels Tres Regnes a 1388m.
Punt espectacular on conflueixen les tres comunitats autònomes, de València, Catalunya i
Aragó.
La primera jornada pugem pel barranc de la Tinença, parem a dinar a la Casa Forestal de la
Tenella. Reprenem la marxa cap al Salt de Robert i després a la xicoteta i pintoresca localitat
de Fredes. D’ací vam anar direcció al Refugi de Font Ferrara, arribant a les 18:15h.

En la segona jornada, després del descans merescut, partim a primera hora cap al punt més alt
de la ruta, el Tossal dels tres Regnes. Després de les fotos de rigor, iniciem el descens cap a la localitat
de Fredes. Parada tècnica para esmorzar i reprenem marxa, per a endinsar-nos pel magnífic
Portell de l´Infern. Lloc màgic i magestuoso per la seua impressionant orografia. En aquest tram
podem contemplar, des dels vertiginosos tallats, el barranc per on van pujar el dia
anterior.
Arribem sense contratemps a l’hora prevista a l’embassament, on ens esperava el Bus.
Ha sigut una fantàstica ruta, on hem gaudit de l’espectacular entorn i també de grans
amics “bojos amants de la muntanya”.
Gràcies per la vostra participació.
Fins a la pròxima Amics dels muntanyes.